Thursday 17 November 2011

sahabat vs kekasih

bukan ke sudah tersurat ketentuan Tuhan,
aku hanya bisa menjadi sahabat buat dirimu
meski aku telah melewati batas2 persahabatan kita
namun aku pujuk hatiku ini agar bisa menjadi sahabat
dan bukannya menjadi kekasih demi persahabatan kita,
duhai teman tolonglah aku untuk bisa melawan rasa cinta dihati ku ini....

Ya Allah susahnya hambamu ini untuk menjaga sekeping hati.
namun aku cuma insan biasa tak terlepas dari merasa dicintai
tak terlepas dari merasa dikecewakan
namun aku masih percaya itu Cuma dugaan bagi ku
lalu mengapa perlu aku mengeluh
atas setiap apa yang berlaku.....

Wahai hati !
Bangunlah dari tidur lenamu.....
Gapailah
Rebutlah
Lalu sematkan di hati yang paling indah
Bahawa sesungguhnya cinta sahabat n kekasih
Tidak akan mampu menandingi CINTA ILAHI
Namun berilah rahmat-MU
Untuk rasa kasih n sayang ku buat sahabat ku
Semoga kami mampu menjaganya di landasan yang betul
Di paksi yang betul
Untuk selamanya

1 comment:

  1. Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya.

    ReplyDelete

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).