Friday 11 November 2011

belajar

Aku harus belajar segalanya
tentang cinta itu sendiri.

Aku harus Belajar
Tentang mencintai,

Aku harus belajar  
Menghormati  cinta itu

Aku harus belajar
Tentang kesabaran,

Aku harus belajar
menghargai cinta itu

Aku harus belajar
untuk kuat menahan rasa sakit itu...

Aku harus belajar
Untuk  menerima kekurangannya.....


Yang pasti
Menyesal itu di akhir,

Yang pasti
menunggu itu perkara waktu,

yang pasti
jatuh cinta itu indah,

yang pasti
patah hati itu sakit,

Namun  tahukah engkau kawan?
Tidak salah untuk mengalah
Jika inginkan kebahagian
Jika inginkan mahligai indah

Belajar itu perlu
Kan awak...

Awak lihat bulan itu sungguh indah
Awak lihat bintang tu berkerlipan...cantikkan
Awak lihat langit itu berseri-seri
Tidak salahkan untuk belajar
Belajar untuk memahami lebih dalam lagi
dan selalu bisa  tersenyum
bila ketika hati terluka

kan awak
betul tak..............
say something ?
yes, it’s true
learn something for the good will not be penalized


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).