Tuesday 22 November 2011

7 kali memandangmu

-: Wahai Cinta... Aku Karang Puisi... Sampaikan Ya :--


Pertama kali ku memandangmu...
Rasa hati ini hidup semula...

Dua kali ku memandangmu...
Rasa cinta di hati ini datang semula...

Tiga kali ku memandangmu...
Rasa kasih ini datang semula...

Empat kali ku memandangmu
Bicara hati ini datang semula


Lima kali ku memandangmu
Rasa cemburu di hati ini datang semula

Enam kali ku memandangmu
Rasa rindu di hati ini datang semula

7 kali ku memandangmu
Rasa debaran di hati datang semula

Sah...
Kini aku jatuh cinta...

Selamat datang sayang...
Cinta itu suci...

Saya tak pernah menidakkan kehadiranmu...
Cuma dulu hati ini tak terpanggi untuk bisa hadir di setiap nafas2mu...

Kini...
Segalanya indah...
Rindu...?
Ya... Milik kamu...
Sayang...?
Ya... Milik kamu

Rasanya tiada yang indah melainkan kamu...

Dalam hati ada taman...?
Taman hati ini lagi parah bila bercinta sesama manusia...
Namun aku tidak dapat menghalang akan kehadiranmu...

Namun aku tidak pernah lupa ....
Bahawa
Pemilik taman yang sebenarnya
Adalah
Sang pencipta
Aku Cuma meminjamnya untuk sementara
Oleh itu
Bila masa n waktu ku akan mengembalikannya
Kepada yang berhak.....

*****

P : Puisi atas tu untuk siapa...?

L : Untuk orang...

P : Orang tu siapa...?

L : Adalah...

P : Siapa...? Saya kenal tak...?

L : Kenal sesangat awak...

P : Apaaaaaaaaaaa...? Awak biar betul...? Hati saya tengah panas nie...! Memang hobi awak suka mainkan orang ke?

L : Orang tua-tua cakap... "Tak tahu tanya... Tak faham... Belajar..."

P : Ooooooo... Skang awak nak tuduh saya nie Miss comunicationlah...

L : Payahnya cakap dengan awak sekarang nie...

P : Awak tu yang suka payahkan keadaan...

L : Hurmmm...

P : Kita balik ajalah... Mee goreng nie rasa busuk jer lah...

L : Suka hatilah....

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).