Thursday 3 November 2011

Benarkah Cinta ~ 3

“Macam mana dengan perbincangan korang berdua tuh zack?, dah settle ke masalah kau tuh zack”. Kasihan juga dengan kawannya tuh tak habis dengan masalah cinta, tuh yang buat aku takut nak bercinta keluh ikmal bila melihat zack selalu duk termenung gara-gara demam cinta nak kawen, hihih..apalah aku nih dah jauh menyimpang

“Nak settle macam mana lah tuh ikmal dah bertambah kusut jadinya, pening aku dibuatnya, aku harap tadi dah boleh settle nih tidak dah bertambah rumit jadinya”, Keluh zack.

“Kalau susah sangat tuh, baik kau pinang je wanie tuh biar selesai masalah kau tuh dari kau duduk kat sini termenung sana termenung sini, mandi tak basah tidur pun tak lena buat aku tension je tengok kau nih zack”.

“Macam mana aku nak pinang dia tuh zack, aku baru je nak buka mulut dia dah potong aku punya cakap, kalau macam ini jadi bujang terlajaklah aku nih”, tiba-tiba je zack buat kenyataan yang membuat ikmal tertawa.

“hahahaha....apalah kau nih zack belum apa-apa dah menyerah, hello brother janganlah cepat lemah semangat, kau mesti punya semangat yang tinggi, di mana zakuan yang aku kenal, yang berani dalam memperjuangkan cintanya”, usik ikmal.

“Aku dah penatlah ikmal nak memperjuangkan cinta kitaorang nih, last2 aku juga yang mengalah, tersangatlah penat, baik aku pergi tidur lagi baik dari aku pening kepala memikirkan semua ini”.

“Yelah tuh zack, macamlah aku tak tahu dengan perangai kau tuh, lain di mulut lain di hati kan zack”, balas ikmal.

“Penat lah aku layan kau nih ikmal, bukannya nak sejukkan hati aku nih malah kau panaskan hati aku je dari tadi, kalau macam begini memang aku akan jadi gila, silap haribulan aku masuk tanjung rambutan”, rungut zack.

“Alah kau nih zack, aku gurau je pun kau dah marah, ish2 kawan aku nih selalu kecik hati semenjak dah ada kekasih perangai pun dah bertambah manja macam perempuan, nasib baiklah aku nih masih single kalau tidak memang dua2 kena sakit angau semacam”. Usik ikmal terhadap kawan baiknya tuh.

“Baik aku angkat kaki dari sini, makin lama aku kat sini makin susah aku nak bernafas, keluh zack.

“Sorrylah kawan, aku tutup mulut aku sekarang nih, janganlah cakap begitu kat aku nih zack, sedihlah aku dengar, huhuhu zack ni semakin hari perangai macam budak tadika je. Balas ikmal.

“Cinta punya pasal, ni yang buat orang tak dapat tidur lena”, usik ikmal sekali lagi.

“Ikmallllllllllllll shut up ! jom tidur ! kalau nak ikutkan hati aku nih aku ambil penyapu ketuk kepala hang tuh, ish2 tadi kata dah cukup sekarang nih nak sindir aku lagi ke”. Balas zack dengan perasaan geram.

“Okay bro.... i’m coming, jom2 kita tidur, sorry sesangat yer zack, lain kali aku tak buat lagi, usik ikmal.


1 comment:

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).