Tuesday 15 November 2011

benarkah cinta ~ 4

Perlukah aku memikirkan
Perlukah aku mengenangkan
Cerita cinta kita
Sedangkan hanya aku yang mampu memberi
Aku ingin mengakhiri semua itu
Namun aku masih sayang
Namun aku masih cinta padamu
Perlukah aku yang berkorban
Hanya mampu memendam perasaan ini
Atau memutuskan untuk berlalu pergi........
Benarkah cinta ada di hati kita............

“Apa yang kau menungkan tuh wanie, kau ada problem ke, dari tadi aku perhatikan kau termenung je, kalau kau ada masalah, bagitahulah kat aku nih”.


“Tak adalah elise,  biasa lah ngan problem aku nih”. Balas wanie.


“Kau ngan zack macam mana, ada perkembangan terbaru ke”. Elise menduga apa masalah wanie sebenarnya.


“Biasalah aku ngan zack tuh, sekejap baik pastu kejap gaduh lagi, penatlah asyik gaduh je, mungkin aku dengan zack tuh tak serasi kut.” Wanie mengeluh sendirian tanpa di duga hatinya seakan dah tawar hati untuk memperbaiki keadaan. Benarkah cinta masih ada di antara kami.


“Nape lak sampai camtu wanie, kau tak rasa sayang ke nak putuskan cinta korang berdua, tak kan kau dah berputus asa”. Usik elise seakan tak percaya dengan kata2 yang baru je didengarnya.


“Entahlah elise, aku dah buntu nak fikirkan masalah aku ngan zack nih, zack tuh asyik salahkan aku je, kalau aku lambat contact die or tak jawap sms dia, mesti dia naik angin, rimaslah kalau camni.” Keluh wanie.


“Alah wanie, itu baru dugaan namanya, kalau tak diduga camne korang berdua tahu sekuat mana cinta yang ada kat dalam hati korang berdua tuh, janganlah jadi cam aku nih, tak de langsung cinta yang dapat aku gapai, aku nak sangat bercinta nih tapi tak de yang sudi kat aku.”  Usik manja elise kat kawannya yang sentiasa ayu dan menawan, kalaulah zack nak lepaskan wanie, memang dah butalah mata dia tuh, elise tersenyum sendirian membuat wanie bengang dengan perangai kawannya tuh.


“Yelah tuh elise, ada orang nak kat kau tuh tapi kau jual mahal selalu, dia nak kat kau, kau tolak mentah2, cian ikmal tuh.” Giliran wanie mengusik elise.


“Hish mana de, kau nih wanie ada2 jelah, aku ngan ikmal tuh tak ada2 pun, kau je tuh perasan yang ikmal tuh ada hati kat aku nih.” Balas elise.


“Of course lah elise, aku dapat baca dari tingkah laku ikmal tuh bila dia tengok kau, macam dia nak telan kau je tuh”.


Wanie sengaja mengusik elise, membuatkan elise tergelak bila melihat wanie sengaja mempermainkan perasaannya.





No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).