Saturday 4 February 2012

hujan cinta ~ 13

"Why ? Do i look like a monster ? or a ghost ?".
Mona menjeling kearah suaminya, lantas khusairi mengenyitkan mata membuat mona malu bila melihat perangai suaminya yang memang suka mengusiknya.
"Kenapa awak ketawa ? saya buat lawak ke ?".
"Tak ada lah sayang, sayang tak lawak pun cuma comel lah bila muka merah cam tuh".
"Jangan usik saya boleh tak ! ".
Khusairi berlalu dengan ketawa kuat. "Okay sayang....abang nak keluar dulu, ada janji dengan member abang".
"Awak nak keluar ke, pergilah buat apa nak bagi tahu kat saya".
"Amboi sayang abang nih, dari kawen sampai sekarang tak pernah call 'abang or sayang', awak je yang selalu sayang panggil, nape nih sayang ? tak sudi ke atau malu, kalau malu katakanlah kalau suka katakanlah".
"Adess...Bukan saya tak sudi tapi mulut saya nih macam susah nak cakap, nape awak marah ke ?".
"Hish..tak ada maknanya abang nak marah, makin sayang adalah".
"Yelah tuh, manalah saya tahu, awak sayang saya atau tidak, dalam hati siapalah yang tahu".
"Hihihi....abang tahulah...sayang je buat tak tahu kat abang".
"Apa yang abang tahu, abang tak tahu pun apa-apa, abang pandai cakap je, opss....tersasur cakap abang lak kat dia, adess...susahlah kalau macam begini. mesti suami aku suka bila aku cakap begini kat dia.
"Abang salah dengar ke", khusairi saja nak usik mona bila melihat reaksi mona bila mengelarkan dirinya abang..bahagia rasanya bila sang isteri dah mula mengelarkannya abang.
"Sudah...jangan nak mengada-ngada, awak nih asyik membebel".
Seperti yang di suruh, khusairi hanya akur. Ternyata ibunya tidak salah memilih , bisik hati kecil mona.
Senyuman terbias di wajah khusairi. Itulah yang paling dikagumi pada mona. Meski selalu di layan dengan dingin olehnya, suaminya tetap kaya dengan senyuman yang membuat hatinya cair.
"Macam mana sayang, boleh tak abang keluar ?".
"Awak pergilah, kasihan kawan-kawan abang tunggu, adess tersasur lagi".
Khusairi berlalu pergi sambil menghadiahkannya senyuman sayang, ada sinar harapan bagi dirinya bila mendengar kata-kata mona sebentar tadi.
Tersenyum indah dihati mona bila sekali lagi melihat senyuman yang terukir di wajah suaminya.

3 comments:

  1. mmg pendek2 ceritanya ek? tak risau kot2 terlupa apa babak yd sudah2 ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akmal bacalah dri ep.1 hingga 12 baru taw jln citenya cmne..hihi..cerpen nih zee wat episode by episode..

      Delete
  2. insyaallah zee, dah gtau kan, tak dpt nk baca semua. tenet tak mantap

    ReplyDelete

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).