Saturday 4 February 2012

hujan cinta ~ 12

Hati mona berdebar-debar. Dia memandang ke sebelah kiri wajah lembut suaminya, mata khusairi kelihatan tertutup rapat,betapa lenanya dia tidur hingga terbit rasa cinta. Wajah putih bersih itu memerah. Seketika matanya jatuh ke hidung mancung milik khusairi. Di usapnya perlahan rambut halus keperang-perangan itu. Mata itu tetap tertutup, langsung tidak tersedar dengan perbuatannya. Ades apalah aku buat nih, kalau dia tersedar malu aku dibuatnya. Tersenyum sendirian dengan perangainya yang kebelakangan ini selalu terusik bila memandang wajah khusairi yang kini dah mula menaluki hatinya secara diam.



Hish....kenapa aku harus melayan perasaan ini sendirian ?, apakah aku tetap memandangnya dalam diam, haruskah aku berterus terang padanya, yang sesungguhnya hatinya kini telah jatuh cinta.


"Hah...Mona ! kenapa sayang nampak macam bosan saja, tidak dapat tidur ke sayang abang nih ?" tegur khusairi tiba-tiba.


Mona tersentak. Pantas memalingkan mukanya kearah lain. Alamak, dia tahu ke aku tenung dia dan ucap perlahan-lahan rambutnya. Adess..kes berat nih.


"Iya sayang....ada yang bisa abang tolong, nape sayang belum tidur lagi nih, tak sudi ke tidur dengan abang, malu ke  ?". Usik khusairi.


"Awak nih kan, memang suka usik aku cam tuh, pergilah sambung tidur, janganlah menyemak kat sini". Balas mona.


"Sayang takut ke dengan abang, abang bukannya buat apa-apa pun kat sayang, tidur je kat sebelah sayang nih tapi kalau nak lebih-lebih boleh tak". Khusairi sengaja menyakat isteri kesayangannya.


"Amboi lazernya mulut, nak lebih-lebih ke, jangan haraplah saya nak bagi".


"Alah sayang abang nih, abang gurau pun tidak boleh ke, abang tidak paksa kalau sayang tak nak".


Malas melayan, mona berpaling ke arah kanan, tapi khusairi dapat meneka hati mona lalu sama-sama berpaling ke arah yang sama lalu dengan sengaja khusairi mencium pipi lembut isterinya cepat-cepat lalu mengambil bantal peluk menutup mukanya bila saja dia dapat mencium pipi kesayangan isterinya.


Hati mona berdebar-debar. Lain macam saja perangai suami aku nih. Dia jadi malu bila diperlakukan begitu.


"Mari sayang... tidur  dengan abang.". 


Apalah suami aku nih, aku dah dekat dengan dia pun, main ajak lagi, adess suami aku memang nak goda aku nih, nih yang buat hati aku lemah.


"Hmm...nantilah dulu".


Tergelak kecil khusairi bila mendengar kata-kata mona.


"Sayang...", tangan mona dicapai. Kemudian dicium bertalu-talu hingga menerbitkan rasa geram di hati mona.


"Ibu....Abang kacau mona, tolong bu ?". Adess pelah aku buat nih sampai teriak panggil ibu aku, aku nak mati ke, kalau ibu aku tahu perangai aku kat suami memang nahas aku di kerjakan.


"Sorry...jika perbuatan abang membuat sayang terkejut".


Senyuman terbias di wajah mona bila melihat kemesraan khusairi terhadapnya. Membuat hatinya tergerak untuk mendekati suaminya yang selalu memberi payung kedamaian buatnya.









No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).