Wednesday 14 December 2011

ustaz dan remaja

Ustaz : kenapa kamu bercouple dengan dia
Remaja : sebab saya cintakan dia la ustaz.
Ustaz : apa jadi kalau kamu tak couple dengan dia?
Remaja : saya rasa hidup saya tak bermakna ustaz,
               saya sanggup mati untuk dia.
Ustaz : boleh kamu tutup hidung dan mulut kamu untuk 15 minit?
Remaja : ustaz ni gila ke? mati la saya kalau macam tu.
Ustaz : ISLAM itu ibarat oksigen kepada manusia... tanpanya, kamu akan mati...
            bukankah ALLAH telah buktikan cinta NYA kepada seluruh manusia...
·       kamu sanggup mati untuk cinta manusia, tapi sanggupkah kamu mati untuk pencipta cinta itu....

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).