Friday 15 February 2013

TEMAN



Teman,
Kita tidak seperti dulu
Kita terasing dalam persahabatan
Langkah kita tak seiringan
Langkah kita tak sehaluan....

Teman,
Sayang kita tak seperti dulu
Rindu kita tak seperti dulu
Gurau senda kita tak semesra dulu
Senyuman kita tak seindah dulu...
Teman,
Airmata kita tak seperti dulu,
Membasahi di pipi yang sama
Namun kesedihan kita tak akan bisa kita kongsi bersama,
Kita semakin jauh,
Kesedihan hati tak akan bisa aku gambarkan walaupun dengan kata-kata,
Katamu tak seindah yang aku harapkan,
Mungkin antara kita tidak ditakdirkan bersama...
Teman,
Bunga cinta kita tiada lagi
Gugur bersama hembusan angin sepoi-sepoi bayu...
Teman,
Nyanyian cinta kita semakin hilang
Pergi tanpa pesan
Pergi tanpa khabar
Apakah kita tega membiarkan ia pergi begitu saja....
 Teman,
Dekatilah aku
Jangan buang kenangan kita
Abadikan ia di lubuk hati paling dalam
Ku sayang kerana aku sayang
Tak akan aku persiakan sahabat seperti dirimu
Duhai teman aku rindukan dirimu
Maaf seandainya aku yang membuat luka dihatimu
Maaf wahai teman...........
Tak terniat dihati melukai hatimu
Sesungguhnya tanpa dirimu sepilah aku
Jangan pernah ada benci dihatimu
Jangan pernah ada dendam dihatimu
Seandainya diri ini yang bersalah
MAAFKAN AKU......









No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).