Friday 1 February 2013

SURAT CINTA UNTUK KU



SURAT CINTA PERTAMA

Jagalah aku
Bimbinglah aku
Jangan pernah mengalah,
Untuk membentuk aku menjadi wanita idamanmu....

***

SURAT CINTA KEDUA

Hari ini menjadi kenangan buat kita,
Hari ini menjadi ingatan buat kita,
Bertemu denganmu sesuatu yang indah,
Jangan pernah lepaskan hati ini lagi,
Biarlah aku menemanimu selamanya....


***                                                    

SURAT CINTA KETIGA

Tanpa Belaianmu
Tanpa senyumanmu
Tanpa ucapanmu
Tanpa cintamu
Tanpa harapanmu
Sepilah aku....
Datanglah dan terangilah
Dunia aku selamanya.....

***

SURAT CINTA KEEMPAT

Kaki melangkah
Hati berdetik
Rupanya aku masih bernafas
Alhamdulillah,
Aku masih disini....
Memberi aku ruang,
Memberi aku kesempatan
Untuk beramal lagi, moga kali ini aku tidak terkandas lagi dalam perjalanan ku yang terakhir...
Sentuhan hati ini biarlah indah ,seindah kalimah yang sering aku lafazkan ketika sujud ku kepadaNya.
Redha ku kali ini biarlah ikhlas seikhlas aku berdoa dan memohon kepadaNya.
Pasrahku kali ini biarlah tulus dalam aku menghadapi setiap dugaanNya.
Ya Tuhan ku dekati aku,
Ya Tuhan ku sayangi aku,
Ya Tuhan ku bimbinglah aku,
Ya Tuhan ku cintailah aku,
Moga kaki ini tak salah lagi melangkah dalam titian yang terakhir.


***

Surat cinta tidak semestinya dari kekasih untuk kekasih tetapi surat cinta itu untuk diri sendiri.



No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).