Wednesday 5 September 2012

SAHABAT MAAFKAN AKU ANDAINYA AKU YANG BERSALAH



biarlah aku mengalah... 

biarlah aku mengurangkan ego ku..
andai itu yang kau inginkan... 
kerna ego mu tiada tandingan nya... 
aku mengalah bukan kerna aku lemah tanpamu... 
aku..bisa hidup tanpa kehadiran mu..
aku bisa bahagia tanpa mu..
tp aku mengalah kerna... 
aku sayangkan dirimu..
aku sayangkan persahabatan yang sudah terjalin lama..
maafkan aku andai aku yang bersalah..
itulah kata-kata yang kau nantikan dari bicaraku..
kau tak pernah sedar..
dan mungkin juga..
kau tak akan sedar..
bahawasanya... 
dirimu juga bersalah dalam hal ini... 
tapi kerna ku seorang wanita... 
hanya aku yang dipersalahkan... 
kerna bagimu... wanita itu lemah... 
tapi... 
maafkan diriku andai aku benar-benar bersalah..
aku tak mahu persahabatan ini mati begini..
tapi..andai itu yang kau tuntut..
aku pasrah dengan ketentuan ilahi..
saban hari aku menanti dirimu..
tiap waktu aku mengharap dirimu menghargai persahabatan ini..
adakah hanya diriku yang mengharap perhubungan ini
kembali jernih??
sekali lagi diri ini berkata..
maafkan diriku andai aku yang bersalah..
sahabatku..
sebanarnya... diriku tak sepatutnya menanti semua ini... 
diriku tak seharusnya menunggu dirimu kembali pada ku..
kerna sesungguhnya..kau berhak menentukan hala tuju persahabatan ini... 
tapi satu pintaku... 
apa jua keputusan mu... 
khabarkan pada ku..
akan ku terima segalanya... 
andai itu takdirnya... 
sahabatku... 
aku ingin kau kenangkan kembali..
betapa payah nya... 
kita membina tugu persahabatan ini... 
ku harap... 
kau tak akan mensia-sia kan nya.,..
sahabatku... 
MAAFKAN AKU ANDAINYA AKU YANG BERSALAH... .

~ Hasil Nukilan Myra ~


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).