Wednesday 10 April 2013

SAKIT TIDAK SELAMANYA


 Hati ini masih sakit
Terasa sakit bila melihat dia lagi
Ku sangka dia adalah segalanya
Rupanya aku bermimpi di siang hari..


Ku harap bisa membuatmu berhenti
Ku harap bisa membuatmu mendengar
Ku harap bisa membuatmu melihat
Ku harap bisa membuatmu ketawa
Ku harap bisa, tapi rupanya sia2 saja
Aku tetap kau sakiti....

Ku sering tertanya
Apa kurangnya aku?
Apakah  aku tidak layak untuk didekati ?
Rupanya sia-sia saja aku bertanya...
Dia memang bukan untuk ku
Walau sekuat mana pun ak ingin berada disisinya
Dia tetap bukan untuk ku.
Dia bukan JODOH buat aku..

~ Sekuat mana kita berlari namun ada ketikanya kita akan berhenti bila kita jumpa destinasi yang kita inginkan. Selalu di uji bukan bermakna duka itu hak mutlak kita tapi kita di uji kerana Allah ingin kita lebih kuat untuk bertahan dan bersabar. Sabar itu lebih indah saat kita dapat bertahan lalu tersenyum dan berkata didalam hati ..Alhamdulillah aku bisa bertahan dengan ujianMu Ya Allah. Hidup ini mudah jika kita merelakan hati kita diuji. Jangan beri alasan pada diri yang kita tak mampu diuji. Kita diuji kerana Allah tahu kita mampu mengatasinya. ~

Sakit tidak selamanya
Bahagia pasti menjelma...
^_^





No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).