Saturday 6 April 2013

Ketentuan ilahi sesungguhnya INDAH saat hati merelakannya



Perjalanan ini,
Bukan milik kita
Aku  kandas sebelum bermula....

Sejujurnya,
Cinta mu tak pernah ada
Rindu mu tak pernah ada
Sayang mu tak pernah ada
Ku sekadar mainan egois lelaki sepertimu
Bermegah atas wajahmu yang tampan
Yang mampu kau patahkan hati wanita seperti aku..
.

Aku yang bodoh,
Terpedaya dengan pujuk rayu mu
Manis bicara mu semanis wajah mu
Akhirnya luka itu aku....

Namun aku percaya,
Aku taklah selemah yang kau kira
Aku taklah sehina yang kau rasakan
Aku percaya padaNya
Apa yang aku alami
Tidak selamanya derita,
Kerana dugaan itu tetap aku rasakan indah
Saat DIA datang memujuk hati ini agar bisa kuat
Saat DIA datang memberi sinar agar aku mampu tersenyum
Saat DIA mendengar DOA di setiap sujudku....
Saat DIA hadir ketika hati ini merintih
Aku taklah sederita yang ku rasakan kerana ada DIA bersamak.
Ketentuan ilahi sesungguhnya INDAH saat hati merelakannya...


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).