Monday 1 April 2013

DILEMA



Mengapa ak mesti marah ?
Mengapa ak mesti merajuk?
Mengapa ak mesti senget?
Mengapa ak mesti bengang?
Buat ak dilema...

Tapi ak still aishiteru
Tapi ak still sayang
Tapi ak still rindu
Lagi buat ak dilema...

Tak nak cemburu
Tak nak curiga
Tak nak merajuk
Tak nak senget
Tak nak bengang
Lagi ak dilema....

Akhirnya ak mengalah
Akhirnya ak undur diri
Kerana ak tak ingin dilema lagi....


Begitulah ak yang sering kecewa. Entah di mana silapnya, aku pun tak tahu. Frust memanjang buat stress. Silap hari bulan ak yang masuk wad jiwa. Tak nak aku.

Tak apalah kalau tiada apa2 untuk ak share love with someone. Yang penting ak ada Allah, yang selalu memberi ak cinta 100 peratus tiada kurang pn.

Kalau orang dah tak suka nak wat macam mana so sila lah angkat kaki.

Tak kan nak berdiri dihadapannya sepanjang masa. Tak malu ke. Tak nak aku. Hati tak mungkin kecewa tapi apa leh wat terpaksalah redha. Kata orang ‘Tanpa dugaan cinta tak akan seronok’. Betul ke seronok kalau kita sering di uji?. Maybe its true. Semakin kita di uji semakin kita matang dan menghargai setiap apa yang kita ada. Moga cerita aku seindah dugaan yang Allah berikan untuk aku hambanya.

Malas nak fikir. Malas nak ingat. Last2 habis cerita ak kat sini je. Nak sambung pun malas. Serba tak kena. Asyik ada je yang tak betul. ....>>>>>perjalanan ak belum berakhir lagi selagi ak masih bernafas. Ya Allah jangan pernah jemu melihat ak disini. Untuk kali ini ak ingin berzikir cinta buat DIA. Cinta kali ini hanya untuk DIA.

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).