Saturday 20 October 2012

DIARI CINTA - 3



Pilihan telah ku buat,
mencintaimu sesuatu yang indah,
memiliki hatimu
adalah anugerah buat hatiku.
Sayang yang ku inginkan
dambaan hati kita berdua….


Tak pernah terlintas di hatinya untuk membaca diari cinta Dodol Manis. Pertemuan diantara mereka bukan dirancang. Namun semakin dia ingin menidakkan  setiap perasaan terhadap  Dodol Manis semakin timbul bibit-bibit cinta di hatinya.

bukan pertemuan ku kesalkan
bukan perpisahan ku kesalkan
namun kita tidak pernah jujur dalam membicarakan perasaan….

Ridzuan bingung melihat sikapnya kebelakangan ini terlalu aneh. Duduk termenung bukanlah hobinya. Resah gelisah hatinya bukan itu yang dia inginkan. Tapi….ada rindu bertamu dihatinya saat ini. Rindu itu untuk siapa ?. Hatinya seolah merintih.



Sayang tak terucap
Kasih tak terucap
Rindu tak terucap
Saat kita memandang…

Dodol Manis memang romantik sangat. Namun rahsia hati siapalah yang tahu. Hari ini kita benci ,esok dan hari seterusnya kita tidak akan tahu apa yang akan terjadi. Tersenyum Ridz memikirkan tentang hatinya.

Memujuk hatinya memang bukan bidangnya kerana dia bukanlah seorang pujangga cinta, dia hanya minat pada sesuatu yang reality bukannya fantasi. Dodol Manisnya seorang yang romantik dan jiwang memang tidak sesuai dengan aku. Tu sebab suka merajuk bila aku tegur.

***

Diari cinta ku sekali lagi melakar suatu cerita yang pasti akan ku kenang. Masing-masing punya cerita yang indah dan manis untuk di kongsi bersama.

Terbit kasih dan sayang antara aku dan teman-teman memang saat yang tidak akan ku lupakan. Terkenang insan yang pernah bertakhta dihati saat ini memang mengundang rindu walaupun dia mungkir janji namun kenangan bersamanya tak mungkin  hilang begitu saja. Pertemuan dirinya dengan Ridzuan mengamit nostalgia cinta yang ingin dilupakannya. Dalam hati tak ingin bercinta lagi namun hatinya begitu resah dan gelisah bila menyebut nama insan yang begitu dibencinya. Namun dalam kebencian itu terbit rindu yang mengamit.

Bertemu di Giler Kentang memang bukan kemahuannya. Namun siapalah dia menolak ketentuan Tuhan. Aku harus redha menerima semuanya. Lelaki bukan semuanya sama.



No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).