Wednesday 21 March 2012

lelaki sepertimu

Lelaki sepertimu….
Kacak bergaya
Manis senyuman
Tidak akan memandang
Wanita seperti aku….
Wanita yang biasa
Tidak punya paras rupa yang menawan….

Lelaki sepertimu…
Selalu dikelilingi wanita…
Wanita yang cantik bergaya

Lelaki sepertimu…
Tidak akan memandang
Walaupun dengan sebelah mata..

Memang lucu bila memabaca puisi di atas ini, memang banyak ke lelaki kacak yang hebat kat dunia ini,  lelaki kacak yang dapat memimpin dirinya kelandasan betul.

Lelaki yang hebat, apa lah agaknya pengertian yang dapat kita ungkapkan, namun yang penting lelaki itu mampu mendidik wanita seperti aku, menjadi wanita solehah, mampu mendamaikan hati di kala duka. 

Lelaki kacak yang pasti aku impikan tidak sekadar kacak pada luarnya namun cantik pada hatinya. Sentiasa taat kepada Allah & Rasulullah. Sabar dalam menghadapi ujian. Menjadikan kampong akhirat itu keutamaanya. Yang pasti rajin berdoa n selalu memohon kepadaNya agar di ampunkan dosa-dosanya.

Lelaki kacak atau tidak terletak pada hatinya bukan pada wajahnya. Apa guna wajah kacak jika perangai memanglah teruk, nak cerita pun akan menambahkan dosa. Apa-apa pun cintailah lelaki yang bisa membawa kita kejalan kebenaran dan menjadikan diri kita wanita yang berharga, lebih berharga dari emas dan permata.

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).