Saturday 10 March 2012

mainan hati

Jika dirimu tak mampu memberikan apa yang ku inginkan,
ku harap janganlah dekati aku,
aku tak ingin menyimpan seribu pengharapan darimu.
Jika bisa hati membuat pilihan,
aku ingin lari dari pandanganmu
namun apa kan daya aku tak mampu.
Memang betul katamu mulut berkata benci tapi hati sebenarnya berkata sayang.
Namun hati ini telah retak,
saat kau berpaling dariku.
Jika benar cinta yang hadir ini hanyalah mimpi semata2
ku harap ia tak akan menjadi realiti.
Saat ini ku hanya bisa memandangmu dari jauh,
jauh dari sudut hatiku, jauh dari segala-galanya.
Ku hanya bisa berdoa agar hati ini bisa melupakan mu
dari hidupku untuk selama-lamanya.
Jika dirimu bisa melupakan aku,
ku harap aku mampu seperti dirimu.
Melafazkan perpisahan memangnya sakit,
sakit untuk diluahkan, ia bukan sekadar kata-kata,
ia lebih dari segala-galanya.
Namun melafazkan kemaafan jua tidak mudah,
tapi kerana kasih n sayangku pada mu
ku ikhlaskan jua untuk memaafkan dirimu.
Semoga luka yang ada di hati ini akan bisa menjadi manis.
Manis untuk di rasa, rindu untuk diingat,
sayang untuk dikenang hingga ke akhir hayat.


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).