Monday 19 March 2012

aku gadis kampung

Aku gadis kampong
Lahir di bumi Allah
Lembut gemalai langkah ku
Namun tegas bila berdepan dengan kebenaran…..

Aku  gadis kampong
Setiap pagi makan ubi kayu
Berintikan kelapa muda

Aku gadis kampong
Setiap pagi memandang hijaunya alam
Setiap pagi membanting tulang
Setiap pagi memerah tenaga
Untuk menikmati keringat yang berharga…..

Aku  gadis kampong
Memandang langit biru setiap hari
Mengharap ada sinar baru datang bertamu
Mengharap ada  damai disetiap langkah
Mengharap ada yang sudi memberikan
Cinta  untuk dirinya
Yang kini berlindiung
di langit bayu……


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).