Monday 19 March 2012

jika ku tahu

Jika jiwa mampu terlepas dari raga, 

aku tidak akan jadi begini, 

selalu menangis bila teringatkan dia,

dia yang telah menghancurkan hatiku....


Jika ku tahu cinta luka begini

tidak akan ku ajak hati ini 

singgah di hatinya untuk menyimpul kasih.....


Jika ku tahu duka akhirnya hati ini

tidak akan ku seru namamu kasih 

untuk bisa bertakhta di hati ku.....


Jika ku tahu hati ini retak seribu

tidak akan aku serah jiwa dan raga ku 

jika hanya mengundang derita......


jika ku tahu rindu itu sakit

tidak akan ku berikan rasa rindu ini

bermukim di hati ini.....


namun siapalah aku.....

hanya insan kerdil

yang tak mampu mengatasi takdirnya cinta

namun aku selalu percaya 

dalam duka itu pasti ada suka

dalam derita itu pasti ada bahagia

dalam sakit itu pasti ada ubatnya

dalam tangisan itu pasti ada gembira.....


DAN SESUNGGUHNYA........

aku rela .....

aku redha n 

pasrah pada ketentuanNYA......








No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).