Thursday 28 June 2012

Puteri hatiku ~ 3



Resah hati bila mendengar khabar dia telah ditunangkan, entah siapa gerangan pemuda itu, dia mengeleng kepala dan mengeluh bila soal jodoh
sekali lagi bukan terletak di tangannnya sendiri.

Tahun ini adalah tahun terakhir buat dirinya yang akan mengambil peperiksaan STPM. Dia mengharap dengan perkhabaran pertunangannya tidak
akan menjejaskan prestasi pelajarannya.

"Uit Tuan Puteri kesmua dewi termenung nampak, terkenang buah hati ke ?." Usik Hanisah.

""Entahlah nisah, aku tengah bengang ni bila memikirkan masalah aku ni, aku belum habis belajar dah kena tunang. Esok-esok aku pulak di paksa
kahwen. Ni dah kes dera perasaan je dibuatnya."

"Okay lah tuh." Usik nisah.

" Biar betul nisah, aku ni kan masih belajar lagi, mana mungkin aku nak bertunang dengan lelaki yang asal usulnya aku tak tahu." Balas puteri.

"Baru je bertunang bukannya nak kahwen dah kelam kabut." Usik nisah.

"Amboi nisah, senang je kau nak cakap, yang bertunang tu aku bukan kau. Manalah kau tahu perasaan aku sekarang ini." Puteri mula
merasa geram diatas sikap nisah terhadapnya."

"Releklah kawan, bawalah berbincang dengan mak kau tentang masalah ini, dari kau fikir yang bukan-bukan hanya menambah
resah hati kau je tu. Lagipun lelaki yang dah jadi tunang kau tuh, mak kau kenalkan , maknanya pilihan orang tua kau tu memang yang baik
untuk kau."

"Kau ni nisah, macam berpihak pada mak aku je ni, aku suruh kau tolongkan selesaikan masalah aku bukannya suruh aku terima je bulat-bulat
pertunangan aku tu. Entah lelaki tu hodoh macam putera katak."


"Hahahaha....." tergelak nisah bila mendengar kata-kata kawan baiknya.

"Uittt nisah, gelak bukan main lagi, kau sindir aku ye nisah."

"Tahu tak apa." Balas nisah.

Puteri hanya mampu berserah pada Tuhan, semoga apa yang dilaluinya adalah terbaik buat dirinya.







No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).