Wednesday 4 April 2012

Puteri hatiku ~ 1

“Puteri bangun Puteri !".


“Kenapa tak bangun lagi tuan puteri kembang semangkuk  nih”.


Hanisah menjerit sekuat hati bila melihat kawannya begitu asyik tidur sambil 
tersenyum membuatnya bertambah geram.


“Puteriiiiiiiiii ! ”


 “ Ya qayyum aku sudi jadi kekasihmu ”, tiba-tiba puteri menjerit dan memanggil nama qayyum membuat hanisah ketawa , tak disangka kawannya  tengah mimpikan tuan putera lagaknya.
“Sejak bila cikgu qayyum jadi kekasih tuan puteri  ”, hanisah menyindir kawannya , sambil menarik selimut dari badan puteri, “pergilah mandi dah lewat kita nak pergi kelas.”


“Baiklah datin hanisah”, giliran puteri mengusik hanisah sambil tersenyum tanpa di sedarinya dia terpijak bentho kucing kesayangannya, apa lagi bentho menjerit menahan kesakitan membuat puteri terperanjat, “alahai kucing aku nih, yang duduk kat tempat itu apa hal, tak ada tempat lain kau nak parking ke, nasib baiklah aku pijak tak teruk sangat, kalau tidak di mana aku nak cari bentho yang comel ini macam tuannya”, puteri tersenyum tersipu-sipu.


Bentho seperti tahu akan niat tuannya, bentho mendekati puteri dan bermanja dengannya, “aduhai bentho kucing kesayanganku, sorry puteri tak nampak tadi,  badan kau sakit tak bentho”, puteri meneliti badan bentho dengan kasih dan sayang.


Puteri, kenapalah kau layan sangat si bentho tuh ?, dia bukannya faham apa yang kau cakap, hanisah begitu geram dengan layanan puteri pada bentho, macamlah bentho tuh manusia, yang dilayan penuh dengan kasih dan sayang.


“Bentho faham apa yang aku cakaplah nisah, akukan dah lama jaga dia, setiap gaya dan lenggok badan aku, bentho dah tahu”, begitu bersemangat puteri bercerita hingga terlupa untuk bersiap.


“Alamak !”


“Kita dah lambat dah nih, ini kau punya pasal lah puteri, memang hari ini kita kena denda lagi dengan cikgu qayyum”. Keluh hanisah.

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).