Thursday 2 May 2013

TIDAK MUDAH


Hati tak akan mampu bertahan
Kerana ada ketikanya ia akan lemah
Kerana ada ketikanya ingin menangis
Kerana ada ketikanya ingin dipujuk...

Tiada siapa inginkan derita
Dalam mengapai kebahagian....


Kecewa selalu ada ketika ingin bahagia
Lalu memberi ruang untuk aku berfikir
Yang sesungguhnya ini DUGAAN dari DIA
Yang harus aku terima...

Pahit pasti ada bila kita inginkan kebahagian
Lalu mengapa perlu lari dari semuanya....
Bertahan dan bertahanlah
Bersabar dan bersabarlah
Selagi mampu...

Ranjau itu pasti ada,
Tiada yang mudah untuk di kecapi
Tapi tetap ada ruang untuk bertahan....

Sabar itu pasti jalannya
Tabah itu pasti jalannya
Berdoa itu pasti jalannya
Untuk  bisa menahan kepahitan....

Tidak mudah ,
tapi pasti ada ruang untuk aku bahagia.
Lalu aku memohon dan berdoa
“Ya Allah berilah aku kekuatan untuk bisa bersabar di setiap ujian yang Allah berikan kepada ku hambamu...Berilah aku ketabahan agar tak mudah untuk jatuh...Amiinn”

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).