Friday 24 August 2012

AKU, IBU & TEMAN

Teman,
Ibuku tak sebaik ibumu....

Aku punya mulut untuk bicara
tapi ia tidak pernah membenarkan.....

Aku punya telinga untuk mendengar
tapi ia tidak pernah membenarkan....


Teman,
Ibuku tak sesabar ibumu...

Jika aku keliru ataupun bersalah
hanya penyapu akan menjadi hadiah untuk ku....

Teman,
Aku harus sempurna dimata ibuku
tidak seperti ibumu...mengerti akan kekurangan dirimu....

Teman,
Aku harus kuat  untuk tidak menangis
kerana bagi ibuku...lelaki harus kuat
airmata akan menjadi aku lemah

Tapi Teman,
Walaupun aku ingin membenci ibuku....
namun sayangku tetap ada.....

Teman,
Setegas manapun ibuku,
Sekeras manapun ibuku....dia tetap ibuku dunia dan akhirat
Ibu yang melahirkan aku...ibu yang membesarkan aku

Teman,
Walaupun sesekali badan ini tidak tahan diratah dengan kayu  n besi
atas kesalahan kecil...aku tetap untuk bertahan kerana syurga itu terletak dikaki ibu....

Teman,
Kesabaran n kekuatan ku ini
terletak pada cinta, kasih dan sayangku kepada ibuku....

Teman,
Begitulah aku dan ibuku....

Berdoalah kita agar menjadi anak yang baik...
Berdoalah kita agar menjadi anak yang soleh/solehah
Berdoalah kita agar ibu kita bahagia di dunia n akhirat....

Teman,
Ku sayang kamu
Tanpamu aku tidaklah sekuat yang aku rasakan...
Terima kasih wahai teman.....


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).