Tuesday 29 January 2013

AKU



Aku menunggu sesuatu yang tak pasti
Aku menanti sesuatu yang tak pasti
Aku mengharap sesuatu yang tak pasti
Sesuatu yang ingin aku mengertikan
Namun aku belum cukup memahaminya
Apakah ia ?

                   
Aku tahu aku harus mencari bukan menunggu
Sesuatu itu bukan datang dengan sendiri kalau tidak dicari
Aku tahu aku harus kuat untuk mencari erti sebenar kehidupan ini
Tak perlu menunggu tuah itu datang sendiri
Aku harus mendengar kata hatiku bukannya nafsu semata-mata...

Aku harus dan harus
Mengerti dan memahami siapa aku...
mengenali dan mencintai diri aku sebelum aku mencintai orang lain....

Aku percaya,
Aku tidak bersendirian
Aku selalu di temani DIA,
Kemana kaki ini pergi
Pasti ada DIA....

Aku tahu,
Aku bukan sendiri,
Aku punya segalanya
Seperti orang lain punya segalanya
Kerana kami adalah sama,
Sama di sisiNya Allah,
Semoga amalan-amalan kami hambanya akan diterima olehNya...
InsyaAllah.....



.

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).