Friday 7 December 2012

WAHAI ALLAH





Wahai Allah...jika bukan kerana dosa...belum tentu lagi aku hadir sujud dihadapan-Mu
Wahai Allah...kejahilanku telah membuka jalan kepada-Mu
dosa-dosaku telah mengikatkan aku kepada-Mu
hingga membuatkan aku menjadi tawanan
bagaimana harus aku merasa selamat wahai Allah?
saat memikirkan nasib ku disana, dimanakah tempat untukku bernaung?
kemurkaan-Mu... azab-Mu, membuat diriku luluh...

Wahai Allah...saat dibicarakan tentang neraka-Mu aku menjadi lemah...
Saat dibicarakan syurga-Mu membuatkan daku mengalirkan air mata...

Wahai Allah...tiada amalan yang ku bawa ...
aku mohon pada-Mu bukan pahala yang ku minta
yang ku harap kurniaan-Mu...keampunan-Mu sentiasa
memohon rahmat-Mu yang luas tiada taranya .

Wahai Allah ..janganlah Engkau putuskan harapanku
Sesungguhnya ku tahu Engkau Maha Permurah..Maha Pengasih dan Maha Penyayang
Amin.....

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).