Saturday 29 October 2011

MY LOVE STORY ~ 6




Cuti semester telah bermula. kharisya nekad kali ini. Dalam tempoh cuti selama tiga bulan ini, dia nekad ingin menurunkan berat badannya dengan cara yang sihat. Bukan semata-mata ingin tampil menarik, yang penting dia ingin mengurangkan risiko untuk berdepan dengan penyakit akibat berat badan yang berlebihan. Dia mengatur semula jadual pemakanannya.

Dia juga mula mengikuti kelas aerobik di sebelah petang setiap 3 kali seminggu. Di hujung minggu, dia akan berjongging ataupun berlari-lari anak di taman tasik berhampiran rumahnya. Dia kini rasa lebih cergas dan sihat. Setiap minggu angka di penimbang digitalnya menunjukkan penurunan. Dia bersyukur


usahanya berhasil. Tiga bulan berlalu. Dia akan kembali semula ke kampus pada minggu hadapan.

Dia mula memilih baju-baju yang ingin dibawanya pada semester hadapan. Baju-baju lamanya dicuba semula. Kesemua baju kurungnya kelihatan gelebeh dan agak longgar, namun masih boleh dipakai. Angka 10 kilogram yang hilang dari badannya dalam tempoh 3 bulan itu bukan sedikit. Dan sebagai hadiah atas usahanyanya menurunkan berat badan, risya membeli 3 pasang kain untuk membuat baju kurung yang baru dan meminta ibunya manjahitkan untuknya. Dia mengacu baju barunya. Dia berpusing-pusing di hadapan cermin. Dia puas dengan penampilannya kini. Dia masih dia yang dulu, cuma dia nampak semakin yakin dan kelihatan lebih bertenaga dengan fizikal barunya.
*****

No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).