Saturday 3 November 2012

TERKADANG



Terkadang kenangan yang lalu tidak mungkin dapat dilupakan begitu saja. 
Terkadang kenangan lalu perlu dibiarkan saja tanpa perlu dipaksa untuk dilupakan. 
Terkadang percintaan itu punya ragamnya. 
Biarlah cinta itu begitu saja tanpa perlu diubah kerana cinta yang sejati perlukan pengorbanan.

***

Begitu caramu
begitu juga cara ku
terkadang mampu melafazkan
namun terkadang tidak mampu menzahirkan


***

Terluka adalah aku
Terluka adalah kamu
Masing-masing merasakan kecewa hati bila berpisah
sayang  tidak selamanya menyatukan hati
cinta tidak selamanya menyatukan hati
bila hati ingin melepaskannya

***

Mengapa harus memilih ?
Jika pilihan itu telah ada
Mengapa harus berpisah ?
Jika Sayang itu masih ada
Jika Cinta itu masih ada
Jika Rindu itu masih ada
Jika kasih itu masih ada
Mengapa haris memilih melangkah pergi ?
Jika hati ini bahagia....

***

Cinta itu kamu
Rindu itu kamu
Kasih itu kamu
Sayang itu kamu
Tidak mungkin aku melepaskan dirimu
kerana kamu aku bisa bahagia
kerana kamu aku bisa tersenyum
kamu adalah segala-galanya
tak mungkin aku berpaling dari memandangmu


***


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).