Monday 14 January 2013

BILA ORANG DAH BENCI



Tak guna memujuk lagi bila orang dah benci
Tak guna merayu lagi bila orang dah tak suka
Tak guna bersedih lagi....

Lepaskanlah walau hati merana
Jangan mengharap lagi....


Biarlah sayang itu pergi
Biarlah rindu itu pergi
Biarlah cinta itu pergi
Kerana dia tak sudi lagi.....

Biarlah niatnya untuk berpisah
Biarlah niatnya untuk  membenci
Biarlah....tiada guna lagi menunggu
Biarlah aku yang kau benci

 ****
~ Cerita ~ 
 Perempuan

Bukan niat aku melupakan dirimu tapi terpaksa kerana aku tiada pilihan lagi.......

Lelaki

Sampai hatimu memilih dia dari aku.....

Perempuan
Maafkanlah aku...

Lelaki
Pergilah...aku memang bukan milikmu lagi sedangkan dulu kau berjanji akulah milikmu...
Apakan daya bila orang dah tak suka....

Perempuan
Maaf....cinta kita memang tak harus memiliki.....

Lelaki
Pergilah....pergilah
Hati aku biarlah aku yang pujuk
Aku tak sudi lagi untuk bertahan

Perempuan
Janganlah aku dihukum begini
Bukan ini mahu ku....

Lelaki

Pergilah ...
Jika dirimu bahagia
Aku relakan.....

Perempuan
Terima kasih ..... ku harap dirimu tidak membenci ku kerana di hati ini tidak pernah membencimu Cuma JODOH kita tiada untuk bersama....MAAFKANLAH AKU

Lelaki

Cinta jangan harus membenci....cinta harus memberi...memberi kebahagian...memberi kerinduan...memberi kasih dan sayang...




~ Cinta itu ada tapi apakan daya jodoh memang tiada so jangan membenci...ikhlaskanlah dia pergi...senang je cakap tapi nak buat tu yang susah....susah2 suruh mak carikan pasangan hidup....betul tak ? ~


No comments:

Post a Comment

Tazkirah

Berita Cinta DI HATI

PERHATIAN !

Sebarang artikel & penulisan dalam blog ini dihasilkan oleh Cinta Puisi DI HATI & ada sebahagiannya dipetik dari sumber lain (jika dinyatakan).